Quest MarketingMarketing Automation to the Max!
 

Over Quest Marketing

Marketing is iets waarmee ik mijn gehele werkzame leven al mee bezig heb gehouden. Als een van de eerste in Nederland had ik al een eigen webshop. Dit was in 1993. Ik was ook een van de eerste die iDEAL integreerde in de webshop. Jarenlang genereerden wij in de Regio Rotterdam (volgens de ABN-Amro) de hoogste omzet met iDEAL. Vervolgens heb ik 12 verschillende bedrijven opgezet in 6 verschillende branches t.w.; fastfood, bouwmaterialen, onroerend goed,  vrijetijdsbesteding, gezondheidszorg en diervoeding. Van deze bedrijven heb ik 7 exits kunnen maken.

Ik heb ook verschillende (marketing/verkoop) prijzen gewonnen met verschillende bedrijven t.w.; 2x de Ben&Jerry IJsprijs voor de hoogste verkoop van B&J ijs (2005-2006), 5x de prijs voor de hoogste omzet van Vekaplan PVC platen (1999-2004) en was ik runner-up bij de Sprout Challenger50 (2010). Verder was ik ook eBay Powerseller Platinum (2006)en werk ik genoemd als de grootste DHZ winkel in Europa (2009). De meest recente gewonnen prijs is die voor het beste short-term-rental platform FlyBySpace.com (2020).

Ik kreeg al regelmatig de vraag om marketingplannen voor relaties op te zetten. En, uiteindelijk ben ik gezwicht en heb op 10 augustus 2020 Quest Marketing opgericht. Quest Marketing zal zich voornamelijk bezig gaan houden met hypergrowth marketing op basis van het AAARRR (Pirate Funnel) principe waarbij alle processen vrijwel 100% geautomatiseerd worden. Daarnaast kan je bij Quest Marketing terecht voor content marketing zoals nieuwsbrieven en engagement marketing voor sociale media platforms.

Op LinkedIn heb ik ruim 12.000 connecties. Ook op Google ben ik een Local Guide Level 8. Mijn reviews, foto's en filmpjes op Google zijn inmiddels miljoenen keren bekeken. Op Facebook heb ik enkele groepen opgezet die samen meer dan 25.000 connecties hebben. Tevens ben ik deelnemer van vele, hele grote,  engagement groepen op Telegram en Whatsapp welke ik in kan inzetten om de engagement van de berichten te verhogen. 

Omdat ik zelf vrijwel altijd teleurgesteld werd in marketingbureaus heb ik besloten op basis van no-cure-no-pay (exclusief licentiekosten) te gaan werken indien gewenst. Dan zetten we een commissie in; als klant verdient, verdienen wij ook! Campagnes op basis van CPC (kosten per klik) doe ik bij voorkeur niet omdat dit extreem duur is en met andere marketing manieren een veel beter rendement behaald wordt. De engagement ratio van CPC ligt gemiddeld op minder dan 3% terwijl messaging op meer dan 80% ligt! Op deze manier kan ik nimmer een belofte breken en heeft de klant een nihil risico. De opzegtermijn is maximaal 1 maand.

Was getekend,


Alderd J. Froolik
06-50218580